نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد مصرف روزانه یک لیوان نوشیدنی گازدار منجر به بروز حمله قلبی یا سکته مغزی میشود.
به گزارش فارس به نقل از دیلیمیل، محققان دانشگاه تافتس در پژوهشهای خود دریافتند، مصرف نوشیدنیهای حاوی شکر در دهه ۴۰ سالگی میتواند عواقب خطرناکی از جمله بیماریهای قلبی را برای فرد رقم بزند. محققان باور دارند، نوشیدنیهای حاوی قند باعث افزایش کلسترول میشوند و در نهایت خطر ایجاد لخته و پس از آن بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.
دانشمندان دانشگاه تافتس ۱۲ هزار فرد بالای چهل سال را به مدت بیش از یک دهه تحت نظر قرار دادند و دریافتند، آنهایی که نوشابه یا سایر نوشیدنیهای شیرین و گازدار را مصرف میکنند، دستکم دو برابر بیش از سایر افراد مستعد انسداد شریانها هستند.
محقق ارشد این مطالعه گفت: یافتههای ما به شواهد موجود کمک میکند که جلوگیری از مصرف نوشیدنیهای شیرین به حفظ سلامت درازمدت منجر میشود.
گفتنی است، بیماری قلبی عروقی قاتل شماره یک مردم انگلیس است و سالانه جان 170 هزار نفر را میگیرد، این بیماری حدود هفت میلیون انگلیسی را درگیر خود کرده و علت یکی از چهارمرگ زودرس است.
حق الناس...
ما را در سایت حق الناس دنبال میکنید
برچسب:
نویسنده:
بازدید: 108
تاريخ: جمعه
16 اسفند
1398 ساعت: 6:34